Teatr Tańca TEST – spektakle


InDanceGration

premiera – listopad 2018 r.

Projekt InDanceGration to próba łamania stereotypów i schematów na temat „inności”,  jakie powszechnie  funkcjonują w naszym życiu codziennym. Projekt jest poszukiwaniem porozumienia i tolerancji dla odrębności kulturowej. Dominują w nim obustronne chęci jej poznania i zrozumienia,  a nie negacji i odrzucenia. W programie najbardziej istotną rolę odgrywa wzajemne poznanie  technik i form  tańca, wywodzącego się z tradycji.

Elementem finałowym koncertu finałowego  jest utwór „Zaproście mnie do stołu” autorstwa W. Szymanowicza: „Zaproście mnie do stołu. Zróbcie mi miejsce między Wami. Wspominajcie sobie trudne lata. Powiedzcie otwarcie co serdecznie boli? Może znajdzie się między wami voyager? Opowie o barwnych krajach, egzotycznych krajach (..)”

Projekt dofinansowany z  Funduszu Animacji Kultury w ramach Warszawskiego Programu Edukacji Kulturalnej  2018.

Choreografia: Izabella Borkowska

Opieka reżyserska: Darek Sikorski

Film: Jacek Różański

Wokal: Filip Rychcik.


CORPODANCE

premiera – marzec 2018 r.

to spojrzenie w wewnętrzną strukturę pewnej firmy. Jeden dzień w pracy/jeden tydzień/a może jeden miesiąc? Wszystko jest umowne i bardzo symboliczne. Każdy dzień jest taki sam. Praca to rutyna, panuje ustalona hierarchia, podział władzy oraz uprawnień. Każdy zna swoje miejsce i nawet nie próbuje tego zmienić. Lecz pewnego dnia wszystko się niespodziewanie zmienia…
Tańczą jako:
MANAGING DIRECTOR- Aleksandra Olszewska
CHIEF ACCOUNTANT – Paula Klajnowska
FINANCIAL ANALYST – Katarzyna Gajewska
REGIONAL COORDINATOR – Agnieszka Senderowska
PRODUCT MANAGER – Marta Opilska
TEAM LEADER – Agnieszka Wereszczyńska
ASSISTANT- Agnieszka Milewska
SENIOR CONSULTANT- Tomasz Łukawski
Reżyseria/scenografia: Darek Sikorski
Choreografia/stylizacja: Izabella Borkowska
Światło: Jerzy Frączek.


PODRÓŻE ALICJI

premiera na Siekierkach – wrzesień 2017 r.

Mała ALICJA dorosła i jest tym lekko sfrustrowana. Stała się ALICJĄ LIDELL. Dziewczyną/Kobietą, która szuka swojego miejsca na ziemi i zadaje mnóstwo pytań. Ciasno jej w swojej codzienności. Zmęczona obowiązkami, pracą, rutyną i nieszczęśliwa młodzieńczą frustracją, postanawia znaleźć swoje miejsce na ziemi. Szuka zatem swojego WONDERLAND.

ALICJA boi się wyruszyć sama. Zwołuje ekipę PRZYJACIÓŁ i z nimi rusza na poszukiwanie CZARYTORIUM. Po drodze wplątuję się w różne przygody, które pozwalają ALICJI na przemyślenie sensu swojej wędrówki. PODRÓŻ obnaża powierzchowność szukania i pytań o przyszłość.  PODRÓŻ wyznacza nasze miejsce na Ziemi i odkrywa nasze prawdziwe JA.

Do ALICJI, bogatszej o doświadczenia PODRÓŻY, dociera, że nasz upragniony WONDERLAND jest tam, gdzie my go sami stworzymy. Nasza KRAINA CZARÓW jest tam gdzie akurat jesteśmy. I gdzie są ci, z którymi chcemy być! Każdy może stworzyć swój WONDERLAND! ALICJA staje się KRÓLOWĄ swojej własnej KRAINY CZARÓW i może zarządzać nią (sobą) jak zechce!

Scenariusz i Choreografia: Izabella Borkowska

Stylizacja: Aleksandra Olszewska

Reżyseria i scenografia: Darek Sikorski

OSOBY:

ALICJA LIDDELL – Aleksandra Olszewska

SZALONY KAPELUSZNIK – Agnieszka Senderowska

KOT Z CHESHIRE – Marta Opilska

BIAŁA KRÓLOWA – Paula Klajnowska

CZERWONA KRÓLOWA – Agnieszka Wereszczyńska

BIAŁY KRÓLIK – Katarzyna Gajewska

GĄSIENNICA – Agnieszka Milewska

BLIŻNIAKI – Tomasz Łukawski

CHÓR GRECKI – Teatr Tańca JAZZ/STUDIO JAZZ


PUNKT WIDZENIA

premiera – grudzień 2015 r.

Spektakl taneczny pokazujący inne punkty widzenia kobiet i mężczyzn na codzienne sprawy. Będzie to próba odpowiedzi na pytanie – czy i dlaczego różnią się od siebie? Ich punkt widzenia na przyjaźń, miłość, ale też na tak prozaiczne rzeczy jak jedzenie, czy sprzątanie. Czy porozumienie między dwiema płciami jest możliwe? Jak znaleźć wspólny język? Czy wystarczy wzajemny szacunek i zrozumienie odmienności?

W spektaklu zostaną poruszone nie tylko ważne sprawy życiowe, tancerze w żartobliwy sposób opowiedzą o przywarach i stereotypach kobiet i mężczyzn, a dopełnieniem tematu będą teksty wykorzystanych w spektaklu piosenek.

Choreografia, kostiumy, charakteryzacja: Izabella Borkowska i zespół.

Reżyseria, scenografia: Darek Sikorski.

Tancerze: Łukasz Broniak, Katarzyna Gajewska, Aleksandra Hofman, Debora Łojko, Tomasz Łukawski, Paula Klajnowska, Maciej Oficjalski, Daniela Okuniewska, Aleksandra Olszewska, Marta Opilska, Agnieszka Senderowska.

Muzyka: Maria Peszek, Anita Lipnicka, Natalia Przybysz, Dominika Barabas, Kasia Nosowska, Mela Koteluk, Incarnations, Kamil Bednarek, Maciej Maleńczuk & Wojciech Waglewski, Jacek Bończyk, Andrzej Piaseczny, Grzegorz Markowski, Michał Krauwurst, Pabloplavo.


NO RULES

Zasada numer jeden – nie będzie żadnych zasad
Zasada numer dwa – to dla Ciebie, to właśnie dla Ciebie
Zasada numer trzy – jeśli masz jakieś wątpliwości, tam są drzwi
Zasada numer cztery – powiedz mi więcej, powiedz mi więcej, powiedz mi więcej
Zasada numer pięć – rób tak, żeby Bóg był zawsze po twojej stronie
Zasada numer sześć – nie będzie żadnych poprawek
Zasada numer siedem – nie pozostawiaj miejsca pomiędzy
Zasada numer osiem – po prostu bądź sobą, wtedy może Ci uwierzę

Bez kłamstw, bez sztuczek
Bądź prawdziwy, kochaj sztukę, ciągle poszukuj
A będę Cię bezgranicznie kochać

część I – SMĘTY
część II – ODMĘTY

Występują: Roch Alończyk, Łukasz Broniak, Katarzyna Gajewska, Zofia Heldwein, Aleksandra Hofman, Arkadiusz Hryb, Marcin Jabłoński, Debora Łojko, Tomasz Łukawski, Daniela Okuniewska, Aleksandra Olszewska, Marta Opilska, Agnieszka Senderowska, Tom Wohlfahrt.

choreografia: Izabella Borkowska
wizualizacje: Marek Sobolewski
kostiumy i charakteryzacja: TeTaTe
światło: Marcin Gruszka
reżyseria: Darek Sikorski


DANCING

premiera czerwiec 2013 r.

Tańczą dziś w dancingu indra
Mister Shean ze swoją panią
On pół diabła ona anioł
W równych frakach i cylindrach
Twardzi jak rzeźbione drzewo
Lżejsi niż łabędzie puchy
Z jakąś pasją obłąkańczą
Wykonują wspólne ruchy 

Maria Pawlikowska-Jasnorzewska, fragment wiesza ”Ekscentrycy” z tomu Dancing. Karnet balowy 1927

Tancerze zapraszają na DANCING – wieczorek taneczny, na którym każdy może się pokazać z jak najlepszej strony i znaleźć partnera do tańca. Parkiet wyzwala różne emocje i uwalnia uczucia a wiersze Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej potęgują siłę tańca.
Dziewięćdziesięciu tancerzy, dwa parkiety taneczne, dużo pięknej muzyki i nastrojowej poezji. ZAPRASZAMY NA DANCING!
W spektaklu obok TESTu udział biorą: TAKT, STEP, Old Dance z Dorożkarni oraz Slyde, Flesz, Grupa Musicalowa, Freak, S’Dance, ALL Dance z Domu Kultury ŚRÓDMIEŚCIE
czas trwania: 65 minut
choreografia: Izabella Borkowska
reżyseria: Darek Sikorski


WIECZÓR Z ALICJĄ

premiera maj 2012 r.

Bajkowe widowisko taneczne inspirowane powieścią Alicja w Krainie Czarów Lewisa Carolla z udziałem ponad pięćdziesięciu tancerzy, grupy bębniarskiej, kuglarzy i muzyków.
Alicja – jest dziewczynką o rozwiniętej wyobraźni, odważną, ciekawą świata, nieco przemądrzałą, wrażliwą na poezję. Dzięki snom przenosi się do bajkowych, fantastycznych krain, gdzie przydarzają się jej niesamowite, na poły purnonsensowe przygody.
Obok TESTu w spektaklu zatańczyli: STEP i TAKT z Dorożkarni oraz FLESZ i SLYDE z DK Śródmieście.
Widowisko przygotowywane przez Izę Borkowską i Darka Sikorskiego specjalnie na Dziecięcą Stolicę 2012.

W zespole TESTu występują: Roch Alończyk, Łukasz Broniak, Katarzyna Gajewska, Zofia Heldwein, Aleksandra Hofman, Marcin Jabłoński, Łukasz Król, Maciej Kuczyński, Debora Łojko, Aleksandra Olszewska, Marta Opilska, Adam Rosiak, Agnieszka Senderowska;
choreografia: Iza Borkowska
kostiumy: Teatr Tańca TEST
inscenizacja: Darek Sikorski
czas trwania: 50 minut


DanceDanceDance

premiera – styczeń 2012 r.

„Kiedy usłyszysz muzykę musisz tańczyć. Rozumiesz, co mówię? Tańczyć. Ciągle tańczyć. Nie wolno ci się zastanawiać, po co tańczysz. Nie wolno ci myśleć, co to znaczy, bo to nie ma znaczenia. Jeśli zaczniesz o tym myśleć, zatrzymasz się w tańcu. A kiedy się zatrzymasz, nie będę mógł już nic dla ciebie zrobić.”

Ten cytat z książki Haruki Murakamiego sprowokował nas do pokazania tancerzy w pracy nad kolejnym spektaklem teatru tańca. Tancerzy postrzeganych nie poprzez zwyczajowe wyobrażenie o tańcu, ale walczących z własnym ciałem, kontuzjami, twórczą niemocą i stereotypowym myśleniem o tańczeniu. Tancerzy, którzy tu i teraz zmagają się z przeciwnościami losu ale nie mogą przestać tańczyć.

W spektaklu wykorzystano piosenki: Lykke Li, Touch and Go, Pink Martini, Incarnation, Quincy Jones, Camille, Mouse T, Audiofeels, Owain Phyfe.

występują: Roch Alończyk, Łukasz Broniak, Katarzyna Gajewska, Zofia Heldwein, Aleksandra Hofman, Marcin Jabłoński, Debora Łojko, Aleksandra Olszewska, Marta Opilska, Adam Rosiak, Agnieszka Senderowska.

choreografia i kostiumy: Iza Borkowska

reżyseria i scenografia: Darek Sikorski


TAK TRUDNO…

premiera – luty 2010 r.

Polska muzyka i teksty piosenek prowokują do opowiadania własnych historii… Najnowszy spektakl TESTu jest zdecydowanie inny od poprzednich produkcji zespołu. To czysta formuła teatru tańca – bez linearnego ciągu… Próba „dotknięcia” widza i stworzenia przestrzeni do jego własnych przemyśleń. W spektaklu wykorzystano muzykę: Marii Peszek Moje miasto, Katarzyny Nosowskiej Uciekaj moje serce, Justyny Steczkowskiej Oko za oko, Afromental Bananowy song, Sistars Siła sióstr, Dżemu List do M, Kayah Trudno kochać, Stanisława Soyki Jak dzieci, O.N.A. Niekochana, Edyty Bartosiewicz Ostatni, Kayah Jestem kamieniem, Katarzyny Nosowskiej Wielka Dama tańczy sama, Kultu Do Ani, Lao Che mpaKOmpaBIEmpaTA, Kuby Badacha Wyspa

występują: Magdalena Bińkowska, Łukasz Broniak, Katarzyna Gajewska, Zofia Heldwein, Aleksandra Hofman, Marcin Jabłoński, Olga Krawczak, Piotr Kropidłowski, Maciej Kuczyński, Debora Łojko, Marlena Miszkiewicz, Aleksandra Olszewska, Marta Opilska, Aleksandra Pacak, Grzegorz Rajs,Adam Rosiak, Agnieszka Senderowska, Małgorzata Śmielak.

choreografia: Iza Borkowska
scenografia i kostiumy: Iza Borkowska, Darek Sikorski
reżyseria: Darek Sikorski


MAGAZYN 2084

premiera – kwiecień 2008 r.

Rzecz dzieje się w przyszłości. Jest rok powiedzmy 2084. Światem, z pomocą robotów, rządzi garstka nadludzi. Zmechanizowane i zautomatyzowane życie „zwykłych” ludzi ogranicza się do wykonywania prostych czynności. Człowiek stał się „towarem egzotycznym” a kontakty międzyludzkie ograniczają się do wymiany e-maili. Do Magazynu nr 2084 trafia prototyp robota-modelki…

W spektaklu wykorzystano muzykę z filmów Baza Luhrmanna.

choreografia: Iza Borkowska
scenografia i kostiumy: Iza Borkowska, Darek Sikorski
reżyseria: Darek Sikorski

obsada: MANEKINY: Magdalena Bińkowska, Katarzyna Gajewska, Aleksandra Hofman, Olga Krawczak, Debora Łojko, Marlena Miszkiewicz, Marta Opilska, Aleksandra Pacak, Agnieszka Senderowska, Małgorzata Śmiglak, MAGAZYNIERZY: Maciej Beczek, Łukasz Broniak, Michał Góral, Marcin Jabłoński, Michał Piwowarem, STYLIŚCI: Aleksandra Olszewska, Grzegorz Rajs.


ALEGRIA TOWN

premiera – marzec 2007 r.

Spektakl powstał z inspiracji muzyką ze spektakli Cirque du Soleil i właśnie „lektura” tych utworów skłoniła twórców dorożkarniowego teatru do zbudowania własnej opowieści teatralno-tanecznej. Na podstawie marzeń i wrażeń członków Teatru Tańca TEST zasłuchanych w rytmy „słonecznej muzyki” powstały obrazy opisujące wyimaginowane zdarzenia z życia małego miasteczka. Codzienne czynności – praca, zabawa, modlitwa i to co zdarza się między ludźmi – miłość, nienawiść, zdrada, zazdrość są na scenie wyrażane nie tylko ruchem, śpiewem i tańcem, ale również zapachem, dotykiem i smakiem. Gdzieś na granicy teatru i życia następuje spotkanie człowieka z człowiekiem, aktora z widzem,wrażenia z wrażliwością.

Tytułowe miasteczko Alegria Town to inaczej Miasto Radości. Zamieszkane przez 16 osób, których głównym pożywieniem są pomarańcze, obowiązującą filozofią – sensualizm, a zaletami i wadami – wrażliwość i nadwrażliwość. Główne motto mieszkańców produkujących przede wszystkim czekoladę brzmi: nihil est in intellectu quin prius fuerit in sensu łac., nie ma nic w umyśle, czego by przedtem nie było w zmysłach; umysł nie ma pojęć wrodzonych, jest on nie zapisaną tablicą, którą zapisują dopiero postrzeżenia.

choreografia: Iza Borkowska
scenografia: Aleksandra Olszewska, Darek Sikorski
kostiumy: Iza Borkowska, Krzysztof Ryzlak
reżyseria: Darek Sikorski

obsada: Debora Łojko, Aleksandra Hofman, Aleksandra Olszewska, Marta Opilska, Michał Piwowarem, Aleksandra Pacak, Katarzyna Gajewska, Marlena Miszkiewicz, Michał Góral, Łukasz Bronia, Małgorzata Śmiglak, Marcin Jabłoński, Olga Krawczak, Agnieszka Senderowska Maciej Beczek, Magdalena Bińkowska.


MUSIC-CALL

premiera – luty 2006 r.

Młodzi ludzie zajmują się tym co lubią najbardziej i nad czym pracują na co dzień – musicalem – który, staje się podstawą przedstawienia. Początkowo ma to być wznowienie spektaklu Po próbie, przygotowanego niegdyś przez starszych kolegów z Teatru BEZ KOTA. Jednak zespół nie chce powtarzać rzeczy już raz zrobionych. Po awanturze z reżyserem aktorzy i tancerze muszą wziąć sprawy we własne ręce a właściwie nogi… Musicalowe hity stają się pretekstem do szaleńczej zabawy. Przy pomocy jednego z członków dawnego Teatru powstaje zarys przedstawienia i odbywa się jego pierwsza, wariacka próba. Czy z takim obrotem spraw pogodzi się reżyser..?

reżyseria: Iza Borkowska i Darek Sikorski
scenariusz: Darek Sikorski
choreografia: Iza Borkowska
scenografia: Aleksandra Olszewska

obsada: Debora Łojko, Maciej Beczek, Magdalena Bińkowska, Magdalena Borkowska, Katarzyna Gajewska,Katarzyna Jezierska, Olga Krawczak, Marlena Miszkiewicz, Martyna Miszkiewicz, Aleksandra Olszewska, Marta Opilska, Aleksandra Pacak, Michał Piwowarek, Małgorzata Śmielak, Marcin Jabłoński, Agnieszka Senderowska.