W jaki sposób wspierać dziecko

Twoje dziecko będzie uczestniczyć w naszych zajęciach? Dowiedz się w jaki sposób możesz je wspierać w rozwoju artystycznym będąc rodzicem czy opiekunem.

Bardzo się cieszymy, że Twoje dziecko przychodzi do nas na zajęcia, dziękujemy za zaufanie. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, co robić, żeby dobrze układała się nasza współpraca, a Twoje dziecko jak najpełniej rozwijało się pod naszymi skrzydłami.

 

  1. Przygotowanie do zajęć

Prosimy by dbać o to, by dziecko było przygotowane do zajęć zgodnie z regulaminem poszczególnych zajęć – miało odpowiednie obuwie i strój. Prosimy też o przestrzeganie zasad porządkowych Dorożkarni i regularnych płatności.

 

  1. Towarzyszenie i zainteresowanie zajęciami

Dzieci bardzo przeżywają to co robią, zwłaszcza swoje pokazy, występy, spektakle. To bardzo ważne, żeby rodzice uczestniczyli w tych wydarzeniach, nie tylko przywozili dziecko na zajęcia, ale też oglądali występy i doceniali jego/jej wysiłek. Rozmawianie z dzieckiem po zajęciach o tym co robiło, czego się uczyło, czy która z tych rzeczy sprawiła wyjątkową trudność czy radość, jest ważne dla utrwalania efektów zajęć. Refleksja jest równie ważna dla rozwoju jak doświadczenie.

 

  1. Współpraca z instruktorem

Nasi instruktorzy chętnie poznają się z rodzicami, odpowiadają na pytania, pokazują co robią, jak i dlaczego. Zachęcamy do kontaktu z instruktorami, rozmawiania o postępach dziecka. Instruktorom bardzo ułatwia też współpracę, kiedy rodzice odpisują na maile. Jeżeli jednak masz jakieś wątpliwości, do podejścia czy narzędzi pracy stosowanych przez instruktora, prosimy w pierwszej kolejności porozmawiać z instruktorem, a nie z dzieckiem. Unikamy w ten sposób sprzecznych komunikatów i nieprzyjemnych sytuacji, zwłaszcza dla dziecka.

 

  1. Motywowanie i wspieranie

Każdy z nas ma chwile zwątpienia – zwłaszcza w momencie odkrywania własnych ograniczeń. Dlatego ważne jest,  by zachęcać dziecko do przyjścia na zajęcia, omówienia trudności i przyjrzenia się temu co go zniechęca do pracy. W ten sposób mamy szanse pokonać ograniczenia, nauczyć się czegoś o sobie i podtrzymywać motywację. Bardzo prosimy też, żeby nie karać dziecka, kiedy coś przeskrobie, zakazem uczestniczenia w zajęciach. To bardzo obniża motywację do kolejnych zajęć.

 

  1. O rozwoju jako procesie i cierpliwości

Rodzicom i opiekunom bardzo często zależy na szybkim rezultacie, prosimy jednak uzbroić się w cierpliwość. Tańczenie, malowanie czy występowanie na scenie jest dość trudne, opanowanie wszystkich umiejętności wymaga czasu. Jednym ze skuteczniejszych sposób na wsparcie dziecka jest traktowanie zajęć jako przygodę, radość i rozwijanie pasji, zamiast kolejnego zadania, w którym dziecko powinno się wykazać. Ze względu na to, że przygotowanie spektaklu czy występu to proces kilkumiesięczny, w zdecydowaną większość zajęć nie można włączyć się w dowolnym momencie i  zapisać się w trakcie trwania semestru. Prosimy o wyrozumiałość i zapraszamy do zapisów na początku sezonu we wrześniu i styczniu.