W jaki sposób wspierać dziecko

Twoje dziecko będzie uczestniczyć w naszych zajęciach? Dowiedz się w jaki sposób możesz je wspierać w rozwoju artystycznym będąc rodzicem czy opiekunem.

Bardzo się cieszymy i dziękujemy za zaufanie, że Twoje dziecko przychodzi do nas na zajęcia. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, co robić, żeby dobrze układała się nasza współpraca, a Twoje dziecko jak najpełniej rozwijało się pod naszymi skrzydłami.

 

  1. Przygotowanie do zajęć

Prosimy by dbać o to, by dziecko było przygotowane do zajęć zgodnie z regulaminem poszczególnych zajęć – miało odpowiednie obuwie i strój. Prosimy też o przestrzeganie zasad porządkowych Dorożkarni i regularnych płatności.

 

  1. Towarzyszenie i zainteresowanie zajęciami

Dzieci bardzo przeżywają to co robią, zwłaszcza swoje pokazy, występy, spektakle. To bardzo ważne, żeby rodzice uczestniczyli w tych wydarzeniach, nie tylko przywozili dziecko na zajęcia, ale też oglądali występy i doceniali jego/jej wysiłek. Rozmawianie z dzieckiem po zajęciach o tym co robiło, czego się uczyło, czy która z tych rzeczy sprawiła wyjątkową trudność czy radość jest ważne dla utrwalania efektów zajęć. Refleksja jest równie ważna dla rozwoju jak doświadczenie.

 

  1. Współpraca z instruktorem

Nasi instruktorzy chętnie poznają się z rodzicami, odpowiadają na pytania, pokazują co robią, jak i dlaczego. Zachęcamy do kontaktu z instruktorami, rozmowach o postępach dziecka. Instruktorom bardzo ułatwia też współpracę, kiedy rodzice odpisują na maile. Jeżeli jednak masz jakieś wątpliwości do podejścia czy narzędzi pracy stosowanych przez instruktora prosimy w pierwszej kolejności porozmawiać z instruktorem, a nie z dzieckiem. Unikamy w ten sposób sprzecznych komunikatów i nieprzyjemnych sytuacji, zwłaszcza dla dziecka.

 

  1. Motywowanie i wspieranie

Każdy z nas ma chwile zwątpienia – zwłaszcza w momencie odkrywania własnych ograniczeń. Dlatego ważne jest,  by zachęcać dziecko do przyjścia na zajęcia, omówienia trudności i przyjrzenia się temu co go zniechęca do pracy. W ten sposób mamy szanse pokonać ograniczenia, nauczyć się czegoś o sobie i podtrzymywać motywację. Bardzo prosimy też, żeby nie karać dziecka, kiedy coś przeskrobie, zakazem uczestniczenia w zajęciach. To bardzo obniża motywację do kolejnych zajęć.

 

  1. O rozwoju jako procesie i cierpliwości

Rodzicom i opiekunom bardzo często zależy na szybkim rezultacie, prosimy jednak uzbroić się w cierpliwość. Tańczenie, malowanie czy występowanie na scenie jest dość trudne, opanowanie wszystkich umiejętności wymaga czasu. Jednym ze skuteczniejszych sposób na wsparcie dziecka jest traktowanie zajęć jako przygodę, radość i rozwijanie pasji, zamiast kolejnego zadania, w którym dziecko powinno się wykazać. Ze względu na to, że przygotowanie spektaklu czy występu to proces kilkumiesięczny dlatego w zdecydowaną większość zajęć nie można włączyć się w dowolnym momencie i  zapisać się w trakcie trwania semestru. Prosimy o wyrozumiałość i zapraszamy do zapisów na początku sezonu we wrześniu i styczniu.