Własny profil i program



„Nie wychowujemy artystów – tłumaczy Anna Michalak – ale wrażliwych, młodych ludzi, dla których sztuka jest narzędziem poznawania świata. Kiedy dorosną, mogą być lekarzami, prawnikami lub inżynierami, ale dzięki temu że przez chwilę byli w teatrze, śpiewali piosenki lub robili filmy, wszystko, czego się nauczyli w dziecięcym, artystycznym życiu, nadal w nich jest, więc chętnie chodzą do kina, teatru, na koncerty i zapisują swoje dzieci na zajęcia.”

Pomysł na wychowanie młodych ludzi sprawdzony w Teatrze PANTERA pomógł ukształtować własny profil i program DOROŻKARNI. Edukacja artystyczna rozpoczyna się już w wieku czterech lat, kiedy to poprzez zabawę przedszkolaki uczą się tańca, śpiewu i plastyki. Uczniowie szkół podstawowych mają szerszy i bardziej sprofilowany wachlarz możliwości. Mogą uczyć się warsztatu teatralnego, tanecznego, filmowego, at akże poznawać tajniki grafiki komputerowej, ceramiki artystycznej, rozwijać swoje zamiłowania wokalne. Licealiści i studenci, którzy mają już pewne doświadczenie w tańcu, śpiewaniu lub grze w teatrze, realizują swoje pasje w grupach artystycznych. Każda z nich pracuje według własnego programu, we własnym tempie realizuje spektakle, daje szereg występów na scenie, a także uczestniczy w projektach międzynarodowych. Jeśli zaś mają pomysł na realizację własnego projektu – spektaklu, filmu, recitalu – dostają taką szansę.

Poza stałymi zajęciami w ciągu roku szkolnego DOROŻKARNIA oferuje także cykliczne warsztaty artystyczne, pokazy filmów i spektakli, daje wychowankom możliwość udziału w polskich i zagranicznych festiwalach.