Poczuj się wspaniale we własnej skórze i przyjdź na 5 dni warsztatów: 31 stycznia, g. 10.00 – poniedziałek: joga za biurkiem 1 lutego, g. 10.00 – wtorek: joga na odporność 2 lutego, g. 10.00 – środa: joga na stres 3 lutego, g. 10.00 – czwartek: joga dla kręgosłupa 4 lutego, g. 10.00 – piątek: joga na dobry sen.
prowadzi: Magda Niemczuk-Kobosko – nauczycielka jogi, która specjalizuje się w jodze terapeutycznej.
Zabierz:
swoją matę do jogi, pasek, ręcznik
wygodny, przewiewny strój – koszulka+leginsy
ciepłą bluzę i skarpetki
warsztaty dla osób od lat 12 koszt: 200 zł
Ostatnie dwa lata porządnie dały nam w kość, nie tylko fizycznie, ale i emocjonalnie. Znacznie więcej czasu spędzamy przy biurku, przed ekranem komputera, mniej się ruszamy, niechętnie uczestniczymy w zajęciach grupowych. Dokuczają nam usztywnione barki, bolące kręgosłupy, bóle stawów, coraz więcej osób skarży się też na problemy emocjonalne i psychiczne. Co możemy zrobić, żeby mimo obiektywnie trudnych warunków zaopiekować się sobą i poczuć lepiej we własnej skórze? Odpowiedzią na większość naszych bolączek jest joga. Asany (pozycje w jodze) to znacznie więcej niż ćwiczenia rozciągające. Regularna praktyka w połączeniu ze świadomym oddechem wszechstronnie wzmacnia ciało, buduje odporność, zapobiega kontuzjom, regeneruje i buduje równowagę, nie tylko fizyczną, ale i emocjonalną.
Trening to połączenie jogi i pilatesu. Joga zapewnia dokładne rozciągnięcie mięśni głębokich, natomiast elementy pilatesu przejawiają się we wszelkich ćwiczeniach na partie korowe ciała.
Uczestniczki i uczestnicy ćwiczą z pomocami w postaci pasków (najchętniej do jogi, można też wykorzystać zwykłe paski materiałowe do sukienki lub szlafroka itp.), kostki/klocka do ćwiczeń (alternatywą może być książka w grubej oprawie). Prowadząca do swoich zajęć często wplata również techniki oddechowe – np. oddychanie przeponowe.
Zajęcia są średniodynamiczne. W zależności od potrzeb ćwiczących mogą odbywać się w ciszy lub przy delikatnej muzyce (np. spokojnych rytmach bębnów tybetańskich.
Uwaga! Na zajęcia zapraszamy wyłącznie z własną matą.
Pamiętaj! Aby wziąć udział w zajęciach należy zapisać się i opłacić udział.
prowadzi: Justyna Banach – nauczycielka jogi czas trwania: 60 minut cena: 120 zł miesięcznie (4 zajęcia)
poniedziałki, godz. 19.05 – 20.05
lub godz. 20.10 – 21.10
lub piątki, godz. 18.30-19.30
Joga łączy ludzi w różnym wieku i różnym poziomie sprawności. Jest dobra dla wszystkich, nie tylko dla tych elastycznych i rozciągniętych. Uczy równowagi, pokory, dystansu, daje siłę do pokonywania trudności i ograniczeń. Joga sprawi, że we własnym ciele poczujesz się jak w domu.
Na zajęcia trzeba przyjść z własną matą.
Pamiętaj! Aby wziąć udział w zajęciach należy zapisać sięi opłacić udział.
prowadzi:Jacek Różański – artysta intermediów, realizator materiałów filmowych w Dorożkarni czas trwania: 120 minut cena: 120 zł miesięcznie (4 zajęcia)
środy
18.00 – 20.00
dla młodzieży od lat 15
Eksperymentalne zajęcia dla młodzieży interesującej się obrazem filmowym i wideo.
Uczestnicy mają okazję stworzyć własne etiudy filmowe, wideoart, fabuły krótkometrażowe i inne eksperymentalne utwory filmowe i wideo. Na drodze do otrzymania gotowego materiału poznawane są różne kolejne etapy produkcyjne: narodziny pomysłu, ewentualny scenariusz, storyboard, zdjęcia, montaż i podstawowe udźwiękowienie.
Dodatkowo nabyte umiejętności można przećwiczyć w trakcie dużej ilości wydarzeń w ciągu sezonu artystycznego w Dorożkarni.
Jeśli jesteś rodzicem uczestniczki/uczestnika ze szczególnymi potrzebami skontaktuj się z naszą koordynatorką dostępności: ewa.jezewska@dorozkarnia.pl.
KONKURSY I FESTIWALE
36. Międzynarodowy Festiwal Filmowy Dozwolone do 21 / Upto21, Warszawa 2019
Wyróżnienie jury młodzieżowego za film pt. To.
48 HOUR FILM PROJECT, Warszawa 2015 Nagroda za wykorzystanie rekwizytu PATELNIA w filmie DOTYK.
PROJEKTY
POKOLENIE Y – Warszawa – Berlin, 2015
Warsztaty teatralno-filmowe realizowane we współpracy z ośrodkiem kultury Atrium w Berlinie.
PRZEMIANY ZZA ŚCIANY – Warszawa – Berlin 2015
Warsztaty teatralno-filmowe realizowane we współpracy z ośrodkiem kultury Atrium w Berlinie.
Przyjęcia nowych osób wyłącznie po wcześniejszych indywidualnych konsultacjach z Izabellą Borkowską.
Uwaga dla nowych uczestników! Formularz zapisów należy wypełnić po spotkaniu z prowadzącymi.
Grupa tworzy choreografie i spektakle taneczne. Reprezentuje Dorożkarnię na scenach warszawskich, krajowych i zagranicznych. Teatr skupia się na technice tańca jazzowego we wszystkich jego odmianach, od musicalu, lyrical po modern i contemporary.
Tancerki i tancerze nie tylko rozwijają umiejętności taneczne i techniczne, ale też uczą się współpracy na scenie, odpowiedzialności oraz panowania nad emocjami i ich wyrażania. Kształcone są również podstawowe umiejętności aktorskie, szkolenie warsztatu teatralnego i zarówno tanecznej jaki i teatralnej improwizacji.
Wiedza, czyli o czym mówimy na zajęciach?
Poznajemy i mówimy o technikach i stylach tańca: jazz/ modern/ contemporary/physical dance/ technika Hortona. Uczymy się fachowych pojęć: nazw kroków i technik tanecznych. Zdobywamy wiedzę anatomiczną: Pilates/Feldenkreis/ power joga. Studiujemy informacje o choreografach, reżyserach, i spektaklach. tancerzach (edukacja kulturalna i historyczna).
Umiejętności, czyli co ćwiczymy?
Ćwiczymy prawidłową postawę ciała, równowagę, rozciąganie. Budujemy głęboki gorset mięśniowy i uczymy się prawidłowo oddychać podczas tańca. Uczymy się choreografii, Floorworku (taniec i ruchy wykonywane na podłodze), partnerowania oraz Contact improvisation (improwizacja kontaktowa). Rozwijamy różne style taneczne: jazz/ contemporary/ modern/ phisical/ technika Hortona. Ćwiczymy techniki relaksacyjne i fizjoterapeutyczne: takie jak Pilates, Feldenkreis, Power Joga. Nie obce są nam techniki teatralne – szkolimy swój warsztatach w etiudach teatralnych i teatralnej improwizacji.
Postawa, czyli co rozwijamy?
Rozwijamy wyobraźnię motoryczną. Wdrażamy takie postawy jak współdziałanie i odpowiedzialność pracy w grupie – aktywnie współtworzymy choreografie i spektakle taneczne. Pracujemy nad gotowością do przełamywania osobistych ograniczeń ciała i umysłu. Wspólnie rozwijamy pasje, talenty, pomysły na aktywne spędzanie czasu wolnego. Uczymy się być świadomym odbiorcą kultury.
Jak wyglądają zajęcia?
Rozgrzewka (centrum/Floorwork), ćwiczenia po przekątnej (diagonal), ćwiczenia techniczne (centrum), tworzenie choreografii (nauka, praktyka), ćwiczenia rozciągające (stretching), próby aktualnego spektaklu, rozmowy grupowe, integracyjne, edukacyjne.
Uwaga dla nowych uczestników! Formularz zapisów należy wypełnić po spotkaniu z prowadzącymi.
Grupa tworzy przedstawienia teatralne. Podczas zajęć poznaje wszystkie elementy pracy aktora i zawodów związanych z teatrem: kostiumologa, scenografa, charakteryzatora, choreografa i reżysera. To pozwala na rozwijanie wyobraźni, pomysłowości, kreatywności. Wyrabia samodzielność, wytrwałość, rzetelność i obowiązkowość. Praca w grupie i zajęcia indywidualne, gry i zabawy dramatyczne, działania improwizacyjne i inscenizacyjne oraz okołoteatralne rozmowy podczas prób kształtują intelekt i wzbogacają wiedzę i osobowość nie tylko młodego człowieka. Nauka wypowiadania za pomocą ciała, ruchu, gestu, mimiki i słowa, może pomóc w każdej sytuacji życiowej.
Wiedza, czyli o czym mówimy?
O historii teatru, historii dramatu, historii tańca, poszerzamy ogólną wiedzę o człowieku, poznajemy podstawowe pojęcia z technik aktorskich i scenicznych.
Umiejętności, czyli co ćwiczymy?
Ćwiczymy samodzielne myślenie, umiejętności współpracy, pamięć, dykcję, oddech, ruch sceniczny i techniki aktorskie.
Postawa, czyli co rozwijamy?
Rozwijamy koordynację, wyobraźnię, umiejętność pracy w grupie, odpowiedzialność, panowanie nad emocjami, rzetelność, obowiązkowość, pozytywne myślenie.
Jak wyglądają zajęcia?
Rozmowa, rozgrzewka ruchowa, rozgrzewka oddechowa i dykcyjna, etiudy aktorskie (indywidualne i zbiorowe), praca nad scenariuszem, próby spektaklu.
Jeśli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami skontaktuj się z naszą koordynatorką dostępności: ewa.jezewska@dorozkarnia.pl.
SPEKTAKLE:
Za ścianą
premiera: czerwiec 2024
Spektakl „Za ścianą” Teatru ZAKAZ to poetyckie studium umysłowości człowieka nowoczesnego, rozpisane na głosy dwóch bohaterek dramatu, które są skazane na wspólną egzystencję w ciasnym mieszkaniu. Jest to umysłowość ludzi pozbawionych religijnego i kulturowego zakorzenienia, a przez to skazanych na jałowe życie istot walczących o przetrwanie i bezwzględnie zaspokajających swoje potrzeby. Dialogi są żywe, pełne aforyzmowych wypowiedzi, budujące napięcie psychologiczne.
Spektakl „Za ścianą” to uwspółcześniona wersja „Drugiego pokoju” – radiowego dramatu Zbigniewa Herberta z 1958 r., w którym akcja utworu rozgrywała się w pokoju sublokatorskim w latach 50. XX wieku. Zbigniew Herbert (1924 – 1998) – polski poeta, eseista, dramaturg, twórca cyklu poetyckiego „Pan Cogito”, autor słuchowisk. Pośmiertnie odznaczony Orderem Orła Białego. Z wykształcenia ekonomista, prawnik i filozof. Laureat ponad dwudziestu nagród literackich, jego książki zostały przetłumaczone na 38 języków.
„Lekcja” (fr. La Leçon) 1950 r. – jednoaktowa sztuka teatralna autorstwa Eugèna Ionesco, to jedno z ważniejszych dzieł dla teatru absurdu.
Reżyser Darek Sikorski opracował nową odsłonę tego dramatu pt: „PLAN LEKCJI” . Spektakl to studium przygotowań wystawienia sztuki. Widzowie mogą podpatrzeć aktorki i reżysera podczas prób, ich pracę, budowanie roli, relacje w zespole. To wyjątkowa okazja „wniknięcia” do środowiska teatralnego i zrozumienie twórczego procesu.
występują: Anna Orłowska, Zofia Sochaczewska, Hanna Stacewicz
scenariusz i reżyseria: Darek Sikorski
scenografia: Darek Sikorski
kostiumy i stylizacja: Teatr Zakaz
technika: Jerzy Frączek.
Jest to spektakl na styku rzeczywistości cyrkowej i nierzeczywistego życia klaunów. To połączenie cyrku z kabaretem, pantomimą i teatrem dramatycznym. To świat, w którym nie można nikogo okłamać. Klauni mogą wiele. Już od dawna przestali tylko rozśmieszać. Z czerwonym nosem łatwiej i bezpieczniej jest ujawniać oczywiste niedorzeczności. Nie trzeba brać poważnie krytyki błazna. Klaun bierze na swoje barki całą naszą głupotę i wszystkie nieszczęścia, które nas spotkają. Wtedy śmiejemy się już nie z siebie.
Sztuka cyrkowa to marzenie twórców teatru. Klaunowskie skecze są zwykle przerywnikami w głównym przedstawieniu, w Clownach stanowią treść tego przedstawienia.
Scenariusz: Andrzej Strzelecki
reżyseria: Darek Sikorski
muzyka: Nino Rota
występują: Mela Kupis, Sebastian Leśniak, Ania Orłowska, Zofia Sochaczewska, Hanna Stacewicz, Ewelina Wiśniewska.
Orkiestra bez pulpitów, nut a nawet instrumentów. I dyrygent, który próbuje zachęcić muzyków do gry. Gdy ci oponują, dyrygent zarzuca członkom orkiestry brak wyobraźni, która w muzyce jest najważniejsza. Obie strony nie mogą się dogadać, ale są skazane na siebie. Kiedy kończą się wreszcie wzajemne wyrzuty i oskarżenia, zaczynają grać.. i już nie mogą przestać. Nie lubimy być sterowani. Chcemy chronić własną osobowość i chcemy przynależeć do grupy. Chcemy tworzyć własną rzeczywistość świadomie, bez fałszywego przywództwa. Czy jesteśmy w stanie oprzeć się manipulacji? Ostatnie wydarzenia nie napawają optymizmem. Ale może w rzeczywistości nie jest z nami aż tak źle…
Bolero to uniwersalna historia a w niej sporo absurdalnego humoru, realistycznych obserwacji i tak zwane drugie dno. Jak w życiu…
scenariusz: Grzegorz Reszka
reżyseria: Darek Sikorski
muzyka: Maurice Ravel
obsada: Mela Kupis, Sebastian Leśniak, Ania Orłowska, Zofia Sochaczewska, Hanna Stacewicz, Ewelina Wiśniewska.
Zaczniemy od podstaw pracy z gliną. Początkujący dowiedzą się o technikach lepienia i dekorowania wyrobów ceramicznych, o szkliwieniu i wypaleniu gliny.
Zaczniemy od prostych form, zmierzymy się z takimi rzeczami użytkowymi jak misy czy kubki, a skończymy na rzeźbach i skomplikowanych formach przestrzennych, jak np. wymyślne karmniki dla ptaków.
W naszej pracowni każdy poczuje się twórcą zmieniając surową glinę w żywy kolorowy obiekt. Dla bardziej zaawansowanych uczestników stworzymy przestrzeń, w której przy wsparciu prowadzącej będą mogli zrealizować swoje własne pomysły.
Droga Uczestniczko, Drogi Uczestniku zajęć w Pracowni Ceramicznej GLINIARNIA, zależy nam, by każda i każdy z Was czuł się u nas dobrze, swobodnie i tworzył/a z poszanowaniem obowiązujących zasad i innych osób.
OBECNOŚĆ W PRACOWNI
Na zajęcia wchodzą wyłącznie osoby, które je opłaciły i są na liście uczestników. Wszystkie osoby towarzyszące (opiekunowie, dziadkowie, rodzice, rodzeństwo, przyjaciele, znajomi) prosimy o poczekanie poza pracownią.
GLINA
Do dyspozycji w pracowni są różne rodzaje gliny, które edukatorka proponuje odpowiednio do tematu. Jeśli masz własny pomysł i specjalne potrzeby zapytaj prowadzącą o alternatywny rodzaj gliny. W miesiącu możesz zużyć maksymalnie do 4 kilogramów gliny.
SZKLIWA
W pracowni mamy również szeroki wybór szkliw. Jeśli masz wątpliwości związane ze szkliwem lub szkliwieniem zapytaj osobę prowadzącą czy idziesz dobrym tropem nim zaczniesz pracę. Pamiętaj! Nigdy nie szkliw pracy od dołu, to zniszczy wyrób i nasz piec.
ANGOBY
W naszej pracowni znajdziesz też kolorowe angoby (specjalne powłoki dla uzyskania matowej powierzchni pracy).
WYPAŁ
W pracowni możesz wypalać i szkliwić wyłącznie prace, które w niej robisz. Nie przynoś prac do wypalenia lub szkliwienia, które zrobiłaś/eś w innym miejscu, poza Dorożkarnią.
WIELKOŚĆ PRAC
Jeśli budujesz większą rzecz pamiętaj o tym, że nasz piec ma swoje ograniczenia. Maksymalne wymiary Twojej pracy to: wysokość 18 cm, średnica 25 cm.
WYSTAWY
Dwa razy w roku pracownia prezentuje prace uczestników na wystawie, dlatego każda i każdy z Was przekazuje na nią swoje dwie prace.
DBAMY O PORZĄDEK
Każda uczestniczka i każdy uczestnik zajęć zostawia po sobie czyste miejsce pracy, a czyste narzędzia odkłada do narzędziownika.